Ayrımcılık gerçekten doğuştan mı gelir, yoksa çevremizden mi öğreniriz? Toplumun bize sunduğu kalıplar, bilincimize ne kadar derinden işler? Farklılıklarla iç içe büyümek, empati ve hoşgörü kapılarını aralayabilir mi? Yoksa homojen bir ortamda yetişmek, bizi önyargıların esiri mi yapar? Çoğu yanlış davranışın temelinde önyargı, üzerine düşünmeden kabul edilen kalıplar ve bazen çıkar ilişkileri yatar. Nefret söylemi , şiddet ve kayırmacılık, bu durumun görünür sonuçlarıdır. Yalnızca bireyleri değil, toplumu da derinden etkileyen bu gerçek, hepimizi daha adil bir düzen için önyargılarımızla yüzleşmeye davet eder. Günümüzde ayrımcılığın biçimi değişse de özü aynı kaldı. Eskiden açıkça gördüğümüz olaylar, günümüzde yerini espriyle karışık bir küçümsemeye, sessiz kayırmacılıklara bıraktı. İnsanlar hâlâ dili, etnik kökeni, göçmenlik durumu , kıyafeti, cinsiyeti, fiziksel özellikleri vb. farklılıkları yüzünden yaftalanıyor, dışlanıyor. Sokakta bir bakışla, sosyal medyada bir yorumla, okulda ...
Fatih Sultan Mehmet’in Çocukluk Çizimleri Üzerine Bir Değerlendirme Çocukların çizimleri, onların iç dünyasını anlamamızda bize rehberlik eden önemli ipuçları barındırır. Bu çizimler; çocuğun ruh hali, çevresine bakışı, zekâ seviyesi, sosyal ilişkileri ve özgüveni gibi pek çok özelliği hakkında bilgi verir. Aynı zamanda çocukların psikolojik ya da fizyolojik bir rahatsızlığı olup olmadığına dair de fikir verebilir. Bir çocuğun çizdiği resim değerlendirilirken; kompozisyonun bütünlüğü, figürlerin birbiriyle ilişkisi, objelerin ve uzuvların büyüklüğü ya da küçüklüğü, ayrıntı düzeyi, kullanılan renkler, çizim süresi, silgi kullanma sıklığı, naiflik, yer çizgisi ve ufuk çizgisi gibi pek çok unsur göz önünde bulundurulur. Fatih Sultan Mehmet Han'ın Çizimleri Fatih Sultan Mehmet’in Çizimlerine Dair Gözlemler Fatih Sultan Mehmet’in küçük yaşlarda yaptığı bazı çizimler günümüze ulaşmıştır ve bu çizimlerin 4-7 yaş aralığında yapı...